Srbija najavila početak gradnje, BiH ima samo rješenje trase

0

Velika su očekivanja od autoputa Beograd – Sarajevo koji treba povezati našu i susjedne zemlje, te osigurati infrastrukturu za razvoj cijele regije.

Srbija najavljuje u ovom mjesecu početak gradnje trase od Rače do Kuzmina. BiH ima rješenje trase, ali ne i projektnu dokumentaciju, kao ni preciznu konstrukciju izvora finansiranja. Poznato je da je Republika Turska podržala gradnju i da su predložili da turske kompanije projektuju autoput.

Više konkretnih poteza očekuje se nakon susreta turskog predsjednika Recepa Tayippa Erdogana s članovima Predsjedništva BiH, koji bi trebao biti ovog ponedjeljka u Sarajevu. Predsjedništvo BiH još je u maju s njim parafiralo Memorandum o razumijevanju i dalje se nije odmaklo.

BiH zaostaje u svemu pa tako i kada je u pitanju izgradnja autoputa Sarajevo – Beograd. Prvo je bilo potrebano definisati trase. U početku ih je bilo 8, ali svaka stranka željela je svoju trasu. Tako smo izgubili dosta vremena dok je Srbija, kada je u pitanju autoput, napredovala.

”Mogu reći da mi u BiH zaostajemo za Srbijom, a razlog za to je što znamo da smo mi skoro dvije godine izgubili na prepucavanja o trasi te ceste”, kaže Saša Dalipagić, zamjenik ministra komunikacija i prometa BiH.

I dok je BiH utvrđivala trase, premijerke Srbije Ana Brnabić najavila je da početkom jula počinju graditi dionicu Kuzmin – Sremska Rača.

Nakon dvije godine raznog trasiranja, BiH je došla do rješenja.

“To su trase Žepče kao spojna tačka s koridorom Vc – Tuzla – Brčko – Bijeljina -granica sa Srbijom i druga trasa Sarajevo – Pale – Rogatica – Višegrad – Vardište sa Srbijom”, objašnjava Dalipagić.

Ekspertna grupa iz Turske procijenila je da bi ta trasa mogla koštati 3 milijarde eura – potrebno je izgraditi čak 153 mosta i 53 tunela. Srbija je za izgradnju autoputa Beograd – Sarajevo dobila kredit od milijardu eura za dvije dionice. BiH je za ovo vrijeme dostavila samo prijedlog trasa, a ne i projektnu dokumentaciju.

“Otežavajuća okolnost je što u FBiH još nije usvojen prostorni plan. Da imamo prostorni plan Federacije, te aktivnosti bi išle puno brže”, ističe Jadranko Puljić, pomoćnik ministra prometa i komunikacija FBiH.

Stručnjak za cestovni saobraćaj Ševal Kovačević naglašava kako se cijenu niko ne zna: “Ako su u pitanju sredstva – jesu li to neka grant sredstva, jesu li djelimična? Ako je u pitanju kredit – je li to kredit sa nekim grejs periodom?”.

Očekuje se da bi posjeta turskog predsjednika BiH mogla dati konkretnije odgovore. Naredni korak je na Predsjedništvu BiH koje bi trebalo iskoristiti ovu posjetu i prijeći na konkretnije dogovore.

“Nisu ni jednom do sada rekli ni koliko bi oni finansirali od tog ukupnog iznosa ni ko bi finansirao – Vlada Turske, neka turska banka ili kompanija na bazi koncesije”, navodi Dalipagić.

Autoput Sarajevo – Beograd trebao bi povezati BiH i druge susjedne zemlje, te osigurati infrastrukturu za razvoj cijele regije. Približavanjem susjeda jednih prema drugima trebala bi se povećati i vanjskotrgovinska razmjena te ulaganja koja bi omogućila nova zapošljavanja i veće plate.

Investicije turskih ulagača u Srbiji mjere se sa više stotina miliona eura i primjer su kako je moguće strateški subvencijama i olakšicama koje daje država za pokretanje proizvodnje osigurati nova zapošljavnja i razvoj.

BiH može mnogo naučiti na primjeru Srbije i Turske kako privlačiti strane investicije.

 

(Izvor: Tuzlarije.net)

Share.

Comments are closed.